Od kiedy wykorzystuje się kaseton reklamowy

Reklama towarzyszy ludziom od wielu lat. Z definicji oznacza informację, której zadaniem jest nakłonienie odbiorcy do skorzystania z danej usługi, bądź nabycia konkretnego towaru. Z jakich środków reklamowych korzystaliśmy dawniej, a z jakich korzystamy w dzisiejszych czasach? Jak szybko i skutecznie rozwija się reklama? Odpowiedzmy sobie na te pytania.

Od czego się zaczęło?

Zanim ludzkość wynalazła zjawisko prądu elektrycznego nie istniał internet, czy choćby kaseton reklamowy. Wrocław, Gdańsk, Warszawa i wszystkie inne większe miasta Polskie były zmuszone do korzystania z innych środków promujących produkty i usługi. Wówczas spopularyzowana była prasa. To w niej umieszczano bardzo dużo informacji, ponieważ służyła w pewnym stopniu do „komunikowania” się ze społeczeństwem. Jednak nie był to jedyny środek reklamowy. Stosowano również plakaty i afisze, czyli rodzaj wyrobu poligraficznego. Jednak dawniej nie korzystano z tak złożonych technik reklamowych jakie spotykamy w XXI wieku. Nie istniała również tak wielka rywalizacja, która budziłaby presję ludzi do rozwoju w tym kierunku. Natomiast wraz z jej wzrostem doznaliśmy rozwoju w dziedzinie reklamy.

reklamowy kaseton

Źródło zdjęcia: ReklamySwietlne.pl

Jak wygląda reklama dzisiaj?

Dzisiaj reklamowanie swojego produktu, bądź usługi jest znacząco prostsze, a jednocześnie trudne ze względu na ilość konkurencji. Odkrycie prądu przyniosło za sobą ogromne możliwości. Poza informacjami krążącymi w internecie, stosujemy także billboardy led, czy rzucające się w oczy oświetlone litery przestrzenne lub kaseton reklamowy. Wrocław oraz pozostałe wspomniane miasta wyżej zupełnie się zmieniły pod względem reklamowym. Dziś idąc ulicą uderza nas natłok tysiąca nazw oraz teksty, których zadaniem jest przejęcie naszego wzroku oraz wzbudzenie ciekawości. Nasze oczy każdego dnia skupiają się na setki tysiącach punktów, lecz tylko niektóre przykuwają nasza uwagę. Przede wszystkim należy odpowiednio operować na kolorach. Czym większy kontrast między kolorami tym większa szansa, iż zostanie to zauważone, przykładowo żółty tekst na niebieskim tle. Dodatkowo użytkowanie jaskrawych odcieni może przynieść wiele korzyści.

Post Author: adminiusz23